Beschrijving

Het team ICT gebruikersondersteuning - service desk & support - maakt deel uit van de ICT dienst binnen VITO, naast het team systeem- en netwerkbeheer en ICT applicaties. Dit team heeft als opdracht ICT ondersteuning en oplossingen bieden in rechtstreeks contact met alle eindgebruikers van VITO. De dienstverlening van het team spits zich toe op onder meer: service desk, installatie en beheer van PC’s, laptops en smartphones, audio/video oplossingen, beheer van software licenties, print-copy-scan oplossingen en introductie-opleidingen ICT.

 

Als teamleider ben je verantwoordelijk voor een team van 5 medewerkers. Je rapporteert aan de ICT manager en maakt deel uit van het ICT management team.

 

  • Je geeft functionele sturing (inhoudelijk, technisch en organisatorisch) aan de uitvoering van de verschillende teamactiviteiten, volgt op en coacht je medewerkers.
  • Je maakt en beheert het financieel budget van het team. Je neemt actief deel in de opmaak van bestekken voor ICT aankopen.
  • Je ontwikkelt en verbetert processen en werkmethodes in functie van een efficiënte teamwerking.
  • Je leidt projecten, bepaalt prioriteiten hierin, beheert de project resources en rapporteert hierover.
  • Je blijft actief op de hoogte van ICT trends en exploreert nieuwe ICT technologieën en geeft van hieruit richting aan de evolutie van ICT hardware, software, tools en oplossingen binnen het domein van gebruikersondersteuning.
  • Je verzorgt goede relaties met interne en externe stakeholders zoals VITO medewerkers, andere ICT teams, leveranciers en dienstverleners.

 

Kwalificaties
  • Je hebt een masterdiploma in een IT-gerelateerde richting of bent gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt een gedegen ervaring in ICT service management (met ITIL als basis) en de operationele sturing van een ICT service desk waarbij de ‘interne klant’ centraal staat.
  • Je bent zeer vetrouwd met een enterprise ICT gebruikersomgeving bestaande uit PC’s, laptops, smartphones, multifunctional printing toestellen, kantoorsoftware en andere, in grote mate gestandaardiseerd op Microsoft oplossingen met onder meer MS O365.
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk, empatisch en hebt overtuigingskracht. Je hebt ervaring in het coachen van een team.
  • Je hebt een helicopterview en weet een visie over te brengen.
  • Je hebt een analytische geest, een kritische kijk en bent innovatief.
  • Je gaat voor excellente resultaten door middel van een aangename samenwerking met anderen.
  • Servicegerichtheid en flexibliteit zijn eigenschappen die jou typeren.
  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands en het Engels.

 

 

Aanbod

 

  • Een competitief salaris
  • Verschillende extralegale voordelen waaronder vergoedingen, verzekeringen, bonus, een moduleerbaar pakket vakantiedagen
  • Flexibiliteit in werkuren en werkplaats
  • Innovatie is onze troef, we geven onze medewerkers de kansen om zich bij te scholen en bij te blijven binnen hun vakgebied, meer nog; we verwachten dit.
  • De mogelijkheid om deel uit te maken van een internationaal belangrijke speler, gekend voor zijn vooruitstrevend technologisch onderzoek en wetenschappelijke consultancy
  • De kans om actief bij  te dragen aan lokale, nationale en mondiale duurzame ontwikkelingen

 

Requisitie

Locatie: 
Mol
Jobfield: 
IT
ID: 
25880